Translate

söndag 25 augusti 2013

Intensiv.passiv.stark.svag.

Jag är aldrig ett mellanting.
Intensiv eller passiv.
Glad eller ledsen.
Lycklig eller olycklig.
On eller off.
Här eller där.
Hit eller dit.

Jag är aldrig mitt i mellan.
Jag kan aldrig finna ro i att vara mitt i.
Jag måste känna smärtan eller det fina.
Kan aldrig vara nöjd med att inte känna helt och fullt.
 Aldrig nöjd.
Vill dock vara nöjd.
För att känna tar på.
Energikrävande.
Vissa personer lever på den energin.
Jag laddar deras batterier.
Sen då jag inte har någon mer energi att ge, övergår de till nästa.
Vem laddar mina batterier?
Vem finns där och ger mig energi?
 Till stor del får jag ladda upp själv igen.
Men sen finns dessa mina guldkorn.
Kärlek åt dem <3
 
Jag är jag.
Aldrig mitt i.
Alltid för mycket eller för litet.
Men jag är bra.
Det vet jag.
 
Försök inte skada mig.
Jag är starkare än du tror,
men svagare än jag verkar.
Aldrig mitt i.
Alltid där jag inte skall vara.
Aldrig där jag borde vara.
Sån är jag.
<3
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar