Translate

måndag 30 maj 2011

where. to. begin.

Jag föddes en vinterkväll (18.15) i januari 1986..den 27:e närmare bestämt. Då visste ingen vad jag skulle bli, eller vem jag egentligen var som person. Jag var blank, precis som sidorna i ett anteckningsblock. Just nu är jag en halvfärdig bok. Jag har varit med om mycket, lärt mig så mycket om mig själv. Jag är inte längre den lilla blåögda och svarthåriga flicka som jag var då jag föddes, den som min 6 år äldre bror ville ha två av, jag är Isa. Komplicerad med en gnutta lätthet. Mitt svarta hår och mina blåa ögon har jag inte heller kvar, även om ett svart tjockt hårstrå kan skymta fram då och då. Jag hade tydligen bra hår redan då jag föddes, eftersom det var så långt att sköterskorna kunde binda en rosett i det. Liten e ja också fortfarande, speciellt på längden.



Isa..Mitt namn har jag, senast förra helgen, fått höra att betyder Jesus eller Gud. Jag är dock inte döpt efter nån av dem välkända filurerna, utan helt enkelt från läseboken "Isa och Ole". Det är en gammal läsebok som mina syskon haft i skolan. Min 9 år äldre syster hade tydligen fattat tycke för den eftersom hon ville att jag skulle hete Isa om jag blev en flicka, och Ole om jag blev en pojke. Är ganska glad att jag blev en flicka om jag skall vara helt ärlig.

Som ni nu säkert förstår så har jag två syskon och båda är dem ganska mycket äldre. Jag var egentligen inte någon som mamma och pappa tänkt skaffa, men mina syskon ville innerligt ha en liten bror eller syster (ja min bror ville ju ha två då) och då blev de så. Glad e ju jag för det! Jag är en så kallad "skrapabulla" och stolt över det!

Så..nu e ni lite visare då det kommer till er kunskap om mig.

I will be back! (I looove talking about myself)

http://www.youtube.com/watch?v=HN1ru6_u8lY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar