Translate

tisdag 23 juli 2013

Give.me.time.and.tell.no.lies.

Tid.
De e nått som jag behöver.
För att komma ur mitt skal.
Visa vem jag är.
Vara den som jag är och kan vara.

Vissa människor lockar detta ur mig tidigt.
Vissa känner jag att jag kan lita på.

Ibland har jag varit svag och blottat mitt inre även åt personer som inte går att lita på.
Aj.
Det har tagit ont.
Jag har krupit djupare in i mitt skal.
Försvunnit.
Brytits ned.
Men jag kommer alltid tillbaka.
Jag är stark.
Trots att jag är liten.

Vissa tror att jag skall gå sönder av sanningen.
Men det gör jag inte.
Jag går sönder av lögner.
Jag känner på mig då folk är oärliga.
Men jag vill tro det bästa om dem ialla fall.
Aj.

Det bränns.
Sticks.
Känns.
Men jag kommer alltid tillbaka.
Alltid!

Kanske lite mer försiktig än vanligt.
Men det löser sig.
Har många runt mig som verkligen uppskattar mig.
Det hjälper mig att klara av de personer som utnyttjar mig.

Jag är lite naiv.
Men det kommer jag säkert alltid vara.
Vill vara.
Lite.

Jag är lite inåtvänd.
Så är det bara.

Ge mig tid.
Du kommer kanske gilla vad som kommer fram.
Det som göms i snö..
..or whatever.

Jag är kall på utsidan,
men brännande het på insidan.
Du lär märka det.

Ge mig bara tiden att visa dig.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar