Translate

lördag 14 september 2013

Att.berätta.sina.innersta.känslor.

Det känns som att slita upp något.
Något igenblockerat.
Något låst.
Något som jag helst inte vill öppna.
Något som kan vara så skönt, men som kan ta så ont samtidigt.
Det kan bli riktigt bra,
men risken finns att det bara tar mer ont.
Skär.
River.
Sliter.
Ångest.
Död.

Men vad som än händer,
så kommer jag överleva.
Jag överlever alltid.
Även om ärren i själen har blivit många med åren.
Många och stora.
Men med tiden bleknar de lite och jag kan fortsätta.
Orka.
Finnas.
Leva.

Jag är dock rädd.
Orolig.
Hopplöst och förtvivlat.
Men vad som än händer,
så kommer jag överleva.
Jag har inga andra alternativ.
Jag är inte den som ger upp så lätt.
I så fall hade jag nog kastat in handduken redan.
Men icke.

:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar