Translate

måndag 29 oktober 2012

Ett.oväntat.ögonblick.av.lycka.

Kom precis hem från en endorfin flödande promenad.
Jag fick ingen med mig på promenaden, så jag beslöt att gå själv.
Det snöade massvis.
Jag lade på bra musik och gick iväg.
Nästan genast kom jag på mig själv med att bli lycklig.
Jag dansade fram till rytmen i musiken.
Jag gick med avsikt på ställen där ingen annan gått så jag skulle få sparka i snön medan jag gick.
Det snöade mig rakt i ansiktet, men jag brydde mig inte.
Jags om brukar HATA att få snö eller vatten i ansiktet då jag är på promenad.
Mest för att jag känner mig instängd, kvävd av det.
Obehagligt.
Men nu kändes det bara bra och jag började le.
Jag började små skratta för mig själv.
Jag tror jag kände mig fri.
Har haft så mycket på senaste tiden.
Problem och stressmoment.
Nu tror jag att jag börjar hitta min plats.
Känner mig inte kvävd längre.
Efter att i många år ha mått ganska dåligt, så kände jag en sån extrem lycka.
Inte kan jag klaga heller, har inte alls mått så dåligt som många andra.
Men jag har inte mått så bra.
 Nu kom jag på att jag har då så otroligt bra egentligen!
F*n va bra jag har de egentligen!!

Jag har ett jobb, eller TVÅ jobb som jag älskar!
Jag har lägenheter, en delad och en egen.
En egen bil som varit mej trogen i 8 år, aldrig bråkat.
En ny snäll bil på kommande.
Två katter.
Partner.
Två härliga barn på dagis.
Nyfunna vänner.
Ett eget liv i Vasa.
Ett annat i Jakobstad.
Hittat vänner som jag faktist har massvis gemensamt med.
Jag studerar så det står ut genom öronen.
Jag har till och med vågat ställa upp i kommunalvalet, fick 23 röster!
Inte fy skam!
Glad över dem!
 Folk har frågat hur jag orkar.
Jag har inget svar på det.
Ibland försöker jag låtsas som att studierna är lite jobbiga, för det är mer normalt.
Men jag ser dem faktist inte som jobbiga alls.
Trivs otroligt bra i skolan.
*hihi*

Bara idag har jag fått sova bra.
Kommit till jobbet, där jag nu har hittat min plats som barnträdgårdslärare och vågar göra saker på mitt sätt.
Jag har fått gosa med "mina" barn.
Dem gör mej så otroligt glad <3
Jag har lagat klart ett skolarbete.
Fått prata med en vän som jag inte pratat med på ett tag.
Ätit salmiack <3
Varit på promenad, själv, i mörkret.
Nu sova.

Fy va oförskämt bra jag har de!
<3

:)


 
 
 

2 kommentarer:

  1. ett sånt litet mumintroll du är! djup, filosofisk, glad, äventyrlig och finurlig! till och med liten och söt som ett mumintroll =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, tack säger jag för det! :) Hoppas vi ses snart Jensku!! <3 :)

      Radera