Translate

tisdag 16 oktober 2012

Politiker?.Jag?

Då det nya året 2012 tog sin början, så trodde jag ju att det sista jag skulle göra var att ge mig in i politiken.
Men här är ja nu!
Kul är det också!
:)

En natt i våras då man kom hem, lagom lullig, från krogen och satte sig vid datorn för att äta sitt sedvanliga Subwaybröd med chicken teryaki, så plingar det till på facebook chatten.
Det var en vän som ville prata.
Först lite strunt.
Sen fick jag ett förslag.
Och det var då, just då, som tankarna runt kommunalvalet 2012 började snurra.

"Men vah? Jag? haha, yeah right, sluta jävlas!",
var de första jag tänkte.
Han kunde ju inte mena allvar!
"Vad har han druckit egentligen?",
tänkte jag och fnissade för mig själv över det, för mig, osannolika förslaget.
Var inte riktigt förberedd på ett sådant förslag klockan 6-7 på morgonen.
Speciellt inte ett förslag där jag och politik nämns i samma mening.
Men dagen efter väcktes tankar och funderingar.
Kanske jag skall höra mig för iaf om han verkligen menar allvar.
Tydligen gjorde han det.
Jag träffade honom så han fick berätta mer.
Jag tvekade både före och efter mötet.
"Jag fattar ju noll!",
tänkte jag.
Så jag sket i det en stund.
Tills en till eprson tog kontakt.
Vi träffades och hon berättade mer. 
Jag funderade.
Tvekade.
Sket i det.
Tankarna väcktes igen.
Hmmm..
Ska jag?
Kan jag?
VILL jag?

Såhär höll det på hela sommaren.
Sen kom dagen då jag måste bestämma mig.
Jag tvekade in i det sista.
Är detta rätt parti?
Står jag för dehär sakerna?
Vet jag egentligen vad jag håller på med?
Men jag blev övertalad.
Jag ställer upp!

Den 6.10 skrev jag till och med in mig i partiet!

Så.
Den 28.10 är valdagen.
Får se hur det går.
Jag representerar socialdemokraterna.
Har nummer 134.
Spännande och roligt, men också skrämmande.

Jag har inga förhoppningar, inga förväntningar.
Men man vet aldrig vad som händer.
Detta är så pass nytt för mig så jag är glad hur det än går.
Om inte nu, så nästa gång kanske.

Jag är iaf väldigt glad att jag bestämde mig för att göra det här.
Hittils har det varit hur kul som helst!

Visst har jag fått höra att jag är uppställd för fel parti, att jag behöver ha en klar åsikt om allt.
Men nejdå.
Ingen kan säga vad som är rätt och fel för en annan.
Alla har olika hjärtefrågor, frågor som de är mer insatta i och har en stark åsikt om.
Andra frågor kanske man inte är så insatt i eller velar lite fram och tillbaka.
Men det är bra det också!
Sålänge man tänker till!
Såh.

Med de orden tackar jag för mig och bjuder på min valbild.
:)



TADAA!!
;)

2 kommentarer:

  1. Hej Isa!

    Tycker detta är ett lyckat inlägg i valdebatten!

    Lycka till!

    Alf Blomqvist
    Jeppis

    SvaraRadera