Translate

torsdag 16 januari 2014

Ett.känsligt.mumintroll.

För ett tag sen skrev jag om mina sömnproblem.
Jag hade ingen aning om varför jag hade problem att sova.

No clue what so ever.

Nu vet jag.
Det berodde på att balansen hemma var förstörd.
Harmoni saknades.
Jag dog lite.

Dock kanske inte alla förstår orsaken till det.
Hur en sådan sak kunde få mig att till slut komma i sån obalans att jag tappar sömnen.
Det handlade om mina katter.

Jag hade nyligen tagit en ny kisse.
Sergei <3
Han var, och är, en så otroligt härlig katt.
Social, orädd, lekfull, vacker.
Men mina två andra katter accepterade honom inte, även om jag först trodde det.
Harmonin var förstörd.

Min ena katt blev sjuk pga stressen den kände inför den nya katten.
Nu då jag tänker tillbaka på det, så kände jag faktist av det från första början.
Jag kände att nått var fel, även om jag ville det skulle vara rätt.
Jag kände obalansen.
Direkt.

Jag tvingades lämna tillbaka min nya ögonsten.
Det var med tungt hjärta det skedde.
Men ett måste.
Harmonin är återställd.
Jag kan sova.
Katterna är sig själv
Och livet kan gå vidare.
Så måste de vara.
Sanning.

Jag kom fram till att jag är en väldigt känslig varelse.
Jag känner ofta på mig saker, tar till mig spänningar o känslor i luften.
Ofta utan att jag reflekterar över det.
Men då jag tänker tillbaka på saker och ting så märker jag.
Denna händelse var bara en av många.
Kanske alla är såhär?
Eller kanske är jag extra känslig?
Eller kanske jag bara låter mig känna dessa saker?
Vem vet.

Den lärdom jag drog av detta är:

Ibland måste man släppa taget för att få balans.

Det kan handla om vad som helst.
Jobb, skola, privatlivet, träning, you name it! 
Nånting kan sitta där på ändan av gungbrädet.
Trycka ner dig så att du inte kan lyfta.
Så att du inte kan känna dig lätt.
Dessa saker är värt att släppa.
Även om det ibland kan va svårt.
Lär dig släppa taget.
Harmoni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar