Translate

tisdag 21 januari 2014

Jag.är.en.högt.känslig.varelse.som.behöver.få.harmoni.i.sitt.liv.NU!

I mitt förra inlägg funderade jag på om jag är extra känslig.
Nu har jag svaret.
Det är jag!

Highly sensitive person.
HSP.

Det är något jag "lider" av.

Det är tungt ibland.
Fint ibland.
Läskigt.

Nu vet jag i alla fall att jag inte är helt onormal.
Är tydligen rätt vanligt.
Var tionde person är en HSP.
Skönt att veta att man inte är ensam.
Skönt att veta att man känner.
Fint att kunna känna så djupt.
Skrämmande samtidigt att kunna sjunka in i känslorna.
Det tar så ont ibland.

Nu har jag även kommit fram till att jag måste reda ut mina relationer till folk.
Vissa relationer är så knepiga.
Vissa så enkla.
Det är de knepiga som tar min energi.
De svåra.
Där jag inte känner mig tillräcklig.
Där personerna ifråga ibland får mig att känna mig så hel,
men ibland får mig att känna mig så otroligt fel.
Dags att reda ut.
Ta reda på.
I värsta fall avsluta.
Tungt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar