Translate

lördag 26 januari 2013

Vad.har.jag.lärt.mig.på.detta.år?

Snart är det dags igen.
Ett år till av mitt liv har förflutit.
Intensivt var det.
Imorgon blir jag 27 år.

Trots att jag är i en ålder närmare 30 än 20,
så känner jag mig väldigt ung.
Jag ser ung ut, beter mig ungdomligt, har ungdomlig stil, jag utstrålar ungdom.
Även om detta är fallet, så har jag erfarenheter och mognad som en 27 åring.
På vissa plan kanske mer än andra.
Jag har upplevt ganska mycket.
Jag är glad för det.
Även om vissa saker är av sådan art att jag önskar att ingen behövde uppleva det samma.
Men man måste se positivt.
Alltid har man tagit med sig något.

Detta år som 26 åring har varit väldigt intensivt.
Jag har gått från att bo i Jakobstad, pendla till vasa varje dag, vara lätt rastlös och ledsen,
till att nu bo i Vasa, studera och jobba som en tok, har hittat inspirationen att måla igen, träffat nya härliga människor osv.
Planer på ett liv nån annanstans finns också.
Vi ska se vart det bär.
Mitt år som 26 åring har gett mig en enorm styrka.
Nu kommer min envishet till sin rätt.

Håll tummarna för att mitt år som 27 åring också blir intensivt.
 Jag vill uppleva saker.
Vill leva.
:)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar