Translate

torsdag 6 september 2012

Drömmer.om.äventyr.

Jag vill ut på äventyr!
Så är det bara.
Att flytta till Vasa är ett mini äventyr i sig, men jag vill ju ut och upptäcka världen!

Igår satt jag och surfade lite på mina skolors hemsidor.
Verkade finnas massvis av platser man kunde åka till och studera! :)
Fudnerade på att i alla fall ta min praktik vid båda skolorna utomlands.
Novia hade ett samarbet med en skola i Skottland.
En skola för barn med speciella behov.
Skulle inte de passa mig som handen i handsken!?
Vill!:)

Skall försöka kolla upp om det går att dela på min ledarskapspraktik vid Novia,
så att jag skulle få in äldrevården på nått sätt också.
Vill ju ha erfarenhet av allt!:)

Min specialbarnträdgårdslärar praktik hade jag tänkt ta i Sverige.
Men det är två praktikgånger, 2 veckor och 2 veckor.
Funderade på om jag kanske kunde ta ena praktiken i Sverige och andra nån annan stans.
Typ..
ja..
vart som helst! :)

Funderade även på om jag kudne ta NORD-plus studier igen.
Såg att Novia har ett samarbete med en skola på Färöarna.
Jag vill tillbaka!!

Men sen..
Finns mycket jag vill studera..kommer söka in till flera skolor i vår.
Eller, skolorna är väl desamma, bara andra ämnen.
Då kan jag ha chansen för ett längre utbyte.
3 månader eller längre.
Skulle inte de vara helt underbart!??
Finns flera ställen jag skulle kunna tänka mig..
Afrika, USA, Grekland..
..and so on.
Kan även få chansen att på en utbildning vara på utbyte flera gånger.
Jag tänker ta den chansen!!
Måste kolla om pengarna räcker bara.
Men de skall nog gå.
Måste gå!!

Så mycket tankar just nu.
Så mycket jag vill.
Kommer även försöka ta chansen att jobba utomlands.
Gärna Sverige.
(Till att börja med).
Har en förkärlek för Göteborg.
Har även många vänner där..
Skulle va perfekt!:)
Men vi ska se nu.
Allt har sin tid, och jag är ju ung än.
Lär väl hinna ;)

Kanske skall börja med att försöka bli klar med en del saker först.
4 studieplatser + 2 jobb + kommunalval + lite andra kurser.
Det får räcka just nu.
:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar