Translate

fredag 7 september 2012

Nippon.it.is!

Jag har kommit fram till var jag vill studera.

Jag vill till Nippon!
Det vill säga:
JAPAN!!

Tänk va häftigt?
För de första skulle jag ju känna mej extremt hemma där med alla andra pygmeér (höhö)
och sen är det ju bara ett så häftigt land!
Vill, vill, VILL!!
:)

Från Åbo Akademi kan man göra utbyte med en skola i Japan där man kan studera pedagogik.
Bland annat specialpedagogik!
WEE! :D
Är ju det jag är inne på.
Iofs är det inte speciallärare, men special barnträdgårdslärare ska ja ju bli.
NÅTT msåte jag väl få tillgodo?
Blira tt ringa snabbt som ögat till ÅA och diskutera saken.
Hihi!
:)

Har aldrig varit så taggad att studera utomlands som nu.
Känns som att det är dags, jag är redo för det!
I och för sig har jag ju redan studerat utomlands i Norge, på Färöarna och i Danmark..
..men de ställena känns ju lite som hemma på nått vis.
Vill ju resa nånstans där kulturen är HEELT annorlunda och ja, ALLT är annorlunda.
Ujujuj :)

Enda jag är lite orolig för är pengar.
Hur ska jag ha råd?
I och för sig får man ju stipendier osv..
..men räcker de?
Måste jag ta studielån?
Hmm..
Kanske det för en sådan här sak är värt att låna pengar.
Hmm..

Får helt enkelt se vad framtiden för med sig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar