Translate

torsdag 23 augusti 2012

Is.it.still.me.that.makes.you.sweat?.The.one.you.think.about.in.bed?.

Känslor.
Det ämnet jag alltid kommer tillbaka till.
Känslor.

*

Jag har kommit fram till att känslor är knepiga att förstå sig på.
Speciellt då man söker en partner.
Vem tycker man egentligen om?

*

Man kan ha många olika relationer till måna olika personer.
Vissa är man bara vän med.
Vissa tycker man om så mycket att man vill umgås hela tiden.
Vissa är man bara attraherade av.
Vad är det som gör att man blir kär då?

*

För att hitta en partner man vill leva med, så tror jag man behöver (minst) två saker:
Attraktion och kemi.
Man kan ha en av delarna med någon person,
men har man båda så kan det finnas stor chans att man kan bli kär i denna person.
Saknas en av delarna, kommer man nog alltid att tycka att något saknas,
även om personen för övrigt skulle vara perfekt.

*

Att hitta detta är dock svårt.
Eller så hittar man de, men så var det något annat som strulade sig och som gjorde att det inte funkade i alla fall.
Hmm..
Ibland är också tidpunkten viktig.
Svåra saker..

*

Då man är vuxen så känns detta ännu knepigare.

*suck*

Tänker du på mig, som jag tänker på dig?
 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar