Translate

torsdag 16 augusti 2012

Jag.önskar.att.jag.var.en.sån.som.inte.tänker.alls.

Mina blogginlägg har mycket gemensamt.
Ofta handlar de om nått jag sitter och funderar på.
Eller de att jag funderar för mycket.
Sån är jag.

*

Jag kör för tillfället bil ca 3 h om dagen.
Alltså ca 200km.
I bilen kan tiden bara flyga iväg, har alltid något att tänka på och analysera.
Jag brukar alltid gräva djupare och djupare i det jag funderar på.
Så djupt att det inte går att gräva så mycket längre.
Sån är jag.

*

En dag då jag körde hem från jobbet i Vasa så fundera jag en stund.
Efter att jag kört en bit blev jag rastlös.
En stund efter det fick jag nästan lite panik.
Vad var fel?
Jo..
Jag hade inget att tänka på!?

Jag hade tänkt igenom allt.
Analyserat allt.
Fanns inget kvar!
Jag fick panik.

Det var då jag kom fram till vem jag är.
Jag är en analyserande person.
En problemlösare.
Jag måste alltid ha något problem att lösa, eller i alla fall försöka lösa.
Det kan va allt från relationsproblem till matematik.
Måste få tänka på något.

Min upptäckt gjorde mig lite rädd.
Samtidigt kom jag fram till en ny sak om mig själv.
Plötsligt hade jag något nytt att analysera!
Detta är något större.
En ny del av mig blev synlig.
Mina funderingar fortsätter..






"Tänk, tänk, tänk!"
- Nalle Puh -

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar