Translate

tisdag 7 augusti 2012

Känslomässig.S&M.

Den senaste tiden har jag kommit på mig själv med att vara lycklig..
..eller iaf lyckligare än på länge!
Det händer mycket nu.
Saker jag har velat en längre tid.
Jag känner att jag är påväg nånstans.
Till en plats där jag vill vara.

Även om jag känner mig lyckligare än på länge, så finns det en gnagande känsla någonstans som vill ut, en känsla som inte låter mig vara lycklig.
 Det är något som spökar inom mig, som vill ut.
Detta pga av en person som jag älskar, hatar, älskar att hata och hatar att älska.

Denna person och jag har ett S&M förhållande.
Denna person älskar att plåga mig.
Jag älskar att bli plågad.
Och tvärtom.

Detta förhållande har pågått en väldigt lång tid nu.
Vi har försökt hålla det hemligt så gått det går.
Dock är sanningen påväg fram.
Så istället för att försöka gömma det, så kan jag lika gärna berätta vem det är.
Innan någon annan kommer på det.

Personen är jag,
Isa.

Jag har ett s&m förhållande med mig själv.
Ett känslomässigt sådant.
Det har pågått så länge jag kan minnas.
Jag har aldrig riktigt låtit mig själv vara lycklig.
Jag har alltid kommit på saker som gör att jag inte kan vara helt lycklig.
Jag är dum.
Jag är ful.
Ingen älskar mig på riktigt.

Hur ska någon kunna älska mig, kunna göra mig lycklig, om jag inte ens tillåter mig själv att få vara älskad, att få vara lycklig?

*

Det finns så mycket jag vill säga,
så mycket jag har glömt.
Så mycket som jag borde, så mycket jag har gömt

Det är svårt att hitta orden,
så att du skall förstå.
Det är svårt att hitta orden,
så att inte du skall gå.

Om jag ber dig stanna kvar,
lyder du mig då?
Eller förstår du,
att det jag egentligen vill,
det är att du skall gå.
 *

En liten dikt blev de också.
En dikt som kom ganska naturligt.
Det är mina känslor.
Jag borde börja skriva mer,
det hjälper ganska mycket.

Denna dikten säger ganska mycket emot sig själv.
precis som mina känslor.
Det jag känner.
Jag vill vara lycklig.
Det är vad jag lever för
En annan del av mig älskar att va olycklig.
Utan dessa känslor,
vem är jag då?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar