Translate

fredag 24 augusti 2012

Medie.och.journalistik.kurser.JAA.TACK!!

Hittade en glad nyhet på Åbo Akademis hemsida igår.
De erbjuder ALLA ÅA studeranden 3 kurser i massmedia/journalistik/nya medier.
Jag blev jätte jätte jätte glaad!!

Har sökt såna kurser både här i Finland och Sverige.
But no luck.
Nu dyker de plötsligt upp från ingenstans!

*HAPPY*

Nu kommer jag dock ha ÄNNU mera studier på gång.

*HUHU*

Får se vad jag riktigt gör nu.
Men merkonomstudierna borde gå ganska smärtfritt att genomföra nu på hösten.
Fem examenstillfällen och så är det klart.
Min gradu i barnpedagogik tar jag lite då det går..
Ska försöka hinna med den.
*fniss*
Sen socionomstudierna..
Som tur är så kan jag ta socionomstudierna i snigelfart.
Har många år på mig att bli klar med de studierna ännu.
Har redan, utan att göra egentligen något, samlat ihop 72 studiepoäng!
Det vill säga att jag fått så mycket tillgodo från tidigare studier och jobb.
Hela utbildningen är på 210 studiepoäng varav 20sp är ledarskapspraktik och 15sp är lärdomsprov.
Utöver de så är det några kurser till jag tror jag kan få tillgodo och en kurs där jag måste komplettera 1sp.
Speciella studier för den inriktning man valt ger 23 sp.
Jag får egentligen det mesta på en av inriktningarna tillgodo.
Så då kan jag bli färdig socionom först och sen ännu komplettera med en till inriktning så jag har chans att jobba som socionom på flera ställen.
20 + 15 + 72 = 107 sp.
107 + 23 = 130 sp.
210 - 130 = 80sp.

Så..egentligen är det ca 80 sp jag skall ha i kurser ännu.
Nån får jag som sagt kanske tillgodo.
Kommer att gå nån kurs ännu i år.
Ja..det lämnar inte så många studiepoäng kvar då!
:)

Praktiken hade jag tänkt ta på en semester om möjligt.
Vi ska se nu!

Nu vet ni i alla fall mina planer.

Blir nog bra detta till slut!

I feel so alive!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar